m e m o r y
about bias home tag network follow +


Aku Dan Ibu
Thursday 26 April 2012 | Thursday, April 26, 2012 | 2 comments

  Seorang anak ingin sebuah keluarga yang bahagia seperti keluarga yang lain , tetapi harapan aku hancur begitu selepas ibu dan bapa nya bercerai , aku selalu melihat ibu dan bapanya bertengkar di dalam bilik , aku hanya mampu mendengar semua kata kata yang dikeluarkan ibu bapa nya , hampir setiap hari dia mendengar semua itu .
  Suatu hari ibu bapanya telah membuat keputusan untuk berpisah , dan bapanya telah mengambil aku dan adik nya syazlee untuk menetap bersama dengan nya , aku yang baru berumur enam tahun tidak tahu untuk menentu kan samada dia ingin menetap besama ibu ataupun ayahnya , dia hanya mampu berdiam dan mengikut semua keputusan yang dibuat orang tuanya , tetapi samasa itu hatinya berasa sangat terkilan dengan apa yang orang tuanya putuskan .Setiap bulan , ibu aku akan menjemput nya dan syazlee , sekurangnya sebulan sekali .
  Sekian lama ibunya menjanda , suatu hari pada usianya sebelas tahun , ibu telah membuat keputusan untuk berkahwin lagi , aku hanya mampu berdiam dan tersenyum , aku takut setelah ibuku berkahwin lain dian akan melupakan aku dan adik , aku tidak mahu kehilangan ibu buat kali kedua, aku membenarkan ibu untuk berkahwin lagi kerana aku tahu seorang wanita memerlukan lelaki untuk membimbingya ..
  Semasa majlis perkahwinan ibuku berlangsung aku hanya mampu terima ayah tiriku seadanya , dia mempunyai sepasang anak , lelaki dan perempuan ,ibu membawa aku dan adik untuk menginap di rumah ayah tiriku , tiga hari selepas menginap di rumahnya , adikku dituduh mencuri wang abang tiriku yang disimpan di dalam biliknya , padahal aku dan adik tidak mungusik apa apa barang yang berada di dalam bilik mereka . Kemudian , kami tidak lagi menjejakkan kaki ke rumah itu . Selepas tiga tahun ibuku mendirikan rumah tangga dengan suami baru nya , mereka mempunyai dua cahaya mata yang akan mejadi lelaki yang sejati . Hnya dua kali sahaja aku berbicara dengan ayh tiriku , dan kemuadian nya , terus menyepi   dia tidak mampu menerima aku dan adikku syazlee , aku rasa tak dihargai dan disayangi .